söndag 8 maj 2011

Toothpaste Twist



Foton: Frida Åberg

Min vän Frida, med bloggen Dollybob , är inte bara en fena på att sticka - hon spinner de ljuvligaste garner på sin spinnrock Anastasia (bara namnet...).  Jag har gått och suktat efter hennes garner länge och för några veckor sedan fick jag äntligen möjlighet att beställa en härva från etsyshopen Friday Studios. Det första stora problemet var att välja - alla färgkombinationer är helt ljuvliga och har lockande namn som Mango Smoothie eller Frozen Peaches . Det garn jag till slut valde heter Toothpaste Twist och är spunnet i supermjuk 100 % merinoull. Här är beskrivningen från shopen:


The colours are bright red, cool turquoise, mixed with a crisp white. The yarn is self striping and will naturally create stripes when knitted.
This yarn is so minty fresh you could almost floss with it.




Garnet är verkligen underbart, både i färg och textur, och mitt nästa problem blev således att komma på vad garnet ska användas till. Jag har funderat och funderat över vad jag ska sticka eller virka - jag vill ju att färgerna ska komma till sin rätt. Efter att ha repat upp ett antal projekt, håller jag nu på med ett par handledsvärmare i resårstickning.Vi får se om det blir ett par färdiga handledsvärmare eller om jag ändrar mig igen - fortsättning följer...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar