måndag 1 mars 2010

Imbecill bacill

Egentligen skulle jag precis triumferande(eftersom jag varje gång är säker på att jag inte ska hinna bli klar) ha skickat in min hemtenta. Jag skulle ha lagt mig ned i soffan och känt mig väldigt duktig. Nu har den här dumförkylningen stoppat mig helt. Hjärnan har gjort tappra försök att rinna ut genom näsan(ursäkta min grafiska beskrivning) och det har varit omöjligt att tänka logiskt.

Det värsta med att vara förkyld, är att det är en så töntig sjukdom. Jag har inte ens lite glamorös feber, utan det är full-on snuva, nysningar och rinniga ögon. Det intressanta är, att det är när jag är sjuk som jag blir som mest produktiv. När kroppen är stark, frisk och glad, vill jag helst bara ligga i soffan och göra ingenting. Skolarbete? Städning? Bah...

Men nu, när jag egentligen inte orkar någonting, då blir jag jättesugen på att träna. På att riktigt ta ut mig. Eftersom det trots allt verkade dumt, särskilt som det snöar och blåser, passade jag istället på att städa badrummet. Inte sådär lite lagom, utan jag tömde vattenlåset i handfatet och skrubbade alla rör. Och när jag tänker efter, så känner jag mig ungefär som efter ett av de där sporadiska träningspassen... Men fint blev det.


Jag har också en massa saker som jag borde virka färdigt. Ta mig an de där trådarna som, hur länge jag än väntar, liksom inte verkar vilja fästa sig själva. I väntan på att den inspirationen ska infinna sig, har jag självfallet börjat på en massa nya, små projekt!

 

Jag antar att man kan se dem som lite färgterapi, i väntan på våren(kom, kom!).

Ett annat väldigt roligt tidsfördriv är att titta på den här länken, som jag hittade hos letters from the end consumer.

/Fröken Rimme


1 kommentar:

  1. Haha, jag är likadan. När jag är sjuk vill jag göra tuser grejer, typ träna. Jag tror det är för att man vet att man inte kan och då kan man sitta och fantisera lite om det utan att behöva riskera att man måste genomföra det.

    SvaraRadera